Nazwa forum

Opis forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2010-02-27 19:45:42

Chalek66

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-27
Posty: 9
Punktów :   

Wyścigi deszczowe

Wyścigi deszczowe z całą pewnością są specyficzne i nawet bardzo doświadczeni menadżerowie często mają problem z doborem taktyki.
Tak naprawdę deszczowe wyścigi potrafią być loterią nie gorszą niż swojego czasu teletombola , ale nagrodą może być, nie samochód, ani zestaw AGD ale zwycięstwo w wyścigu.
Oczywiście fakt, dużego znaczenia czynnika losowego nie przeszkadza nam w tym, żeby szczęściu trochę dopomóc.


Ustawienia bolidu

Z reguły w deszczowych wyścigach mamy do czynienia z sytuacją, w której w kwalifikacjach jeździmy na suchym torze a w wyścigu na mokrym i na odwrót. Tutaj chyba każdy początkujący ma najpoważniejszą zagwozdkę. Czy m różnią się optymalne ustawienia bolidu na tor suchy i mokry?
Pamiętajmy, że w deszczu bolidy jadą dużo wolniej ze względu na warunki atmosferyczne.
W związku z tym, musimy zmienić ustawienia samochodu , w taki sposób, żeby lepiej się spisywał jadąc wolniej i lepiej trzymał się toru.
Więcej wskazówek o tym, co i jak należy zmieniać, można znaleźć w dziale poradnika Pt. „Setup – tłumaczenia i porady”.
Konkretne wartości każdy musi już wypracować sam.

Spalanie Paliwa

Warto pamiętać, że spalanie w deszczu jest dużo mniejsze – (samochód wolniej jedzie, a więc bierze mniej paliwa). Trzeba jednak przejechać mokry wyścig, żeby przekonać się ile dokładnie wynosi różnica. Wiedzę tą można będzie potem wykorzystać przy ustalaniu taktyki?

Zużycie Opon

Opony w deszczu tak jak i paliwo zużywają się dużo mniej niż na suchym torze. Oczywiście jedyna dobra mieszanka do jazdy w deszczu to opony deszczowe. Każde inne są średnio o 10(!) sekund wolniejsze (na suchym torze deszczowe są mniej-więcej o tyle samo wolniejsze).
Na suchym torze zaś opony deszczowe zużywają się dużo szybciej niż mieszanka na tor suchy.

Zmiana opon – czas reakcji.

W ustawieniach wyścigu możemy wpisać ile czasu będziemy czekać ze zjazdem gdy zmienią się warunki na torze. Tutaj trzeba uważać, bo wbrew logice w grze nie uwzględniono czasu schnięcia toru i już na następnym okrążeniu po zmianie warunków odczujemy wspomnianą wyżej.10 sekundową różnicę wynikającą z jazdy na niewłaściwych oponach.

Start Withinga

Jest to rodzaj taktyki, która polega na wystartowaniu na deszczowych oponach na suchym torze (i odpowiednio zwykłych oponach na mokrym) w dobrze popartej prognozą pogody wierze (90-99%), że warunki na torze zmienią się po kilku okrążeniach. Z reguły jeśli zaczyna padać w ciągu pierwszych 5-6 okrążeń można sporo zyskać stosując tą taktykę. Gorzej, jeśli pogoda się nie zmieni.

Prognoza Pogody.

W Gpro mamy do dyspozycji prognozę pogody, która pokazuje nam mniej-więcej, kiedy zacznie padać. Prognoza dzieli nam czas wyścigu na cztery części i przedstawia dla każdej spodziewaną temperaturę toru, wilgotność powietrza oraz prawdopodobieństwo, że spadnie deszcz.
Jeżeli chcemy wiedzieć dokładnie w którym momencie wyścigu spadnie deszcz, należy podzielić pół godziny (jedną kwartę prognozy pogody) na średni czas przejazdu jednego okrążenia i uzyskamy informacje ile okrążeń powinniśmy przejechać w ciągu jednej ćwiartki pogodowej.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.busforum.pun.pl www.bozogrobcy.pun.pl www.wrath.pun.pl www.arenaalbionu.pun.pl www.ozwierzakach.pun.pl